Елктрически трион einhell по време на рязане губи обороти
Сблъсквали ли сте се с този проблем? На празен ход електрическият трион работи отлично, а по време на рязяне губи обороти. Да се опитаме да го разглобим и да разгледаме, кое как функционира в него.
Фигура 1. Електрически верижен трион Einhell BG-EC - 1840.
Проблемът. сблъскваме се с този проблем, на празен ход работи отлично, а натоварен губи обороти. Нека се помъчим малко да я разглобиме и да видим какво има в него и как функционира.
Фигура 2. Свързваща пружина на съединителя.
Решение:
Отвиваме винтчетата, сваляме капака и виждаме, че около средата е счупена пружината на съединителя фигура 2., която изпълнява функцията на съединител между едната част на вала със зъбното колело и другата част на която се поставя водещото колело на режещата верига. Фигура 3.
Фигура 3. Вал на водещото колело.
Следващата стъпка е да отвием механизма за застопоряване на пружината или за включване на съединителя. Фигура 4., когато отпускаме прекъсвача за включване на резачката, който ни пречи на изваждането на вала със зъбното колело на който е монтирана пружината на съединителя.
Фигура 4. Застопоряващ механизъм.
Тук е необходимо да свалим винтовете на възвратната пружина на застопоряващия механизъм фигура 5.
Фигура 5. Възвратна пружина на застопоряващия механизъм.
След тази стъпка нищо не ни пречи да извадим леко самият вал със зъбното колело фигура 6. Тук много
ясно се вижда, че пружината на съединителя е счупена на две.
Фигура 6. Вал със зъбно колело.
На фигура 7., са показани две пружини, отляво старата счупена, а от дясно нова
Фигура 7. Счупена и нова пружина на съединителя.
Продължаваме с разглобяването на възела от фигура 6. Заменяме старата пружина с новата и сглобяваме възела.
Фигура 8. Вал на съединителя в разглобен вид.
Всичките съставни единици на вала от фигура 8.
1. вал.
2. Зъбно колело
3. Лагер
4. Пружина
5. Шайба
6. Гайка .
Фигура 9. Вал в сглобен вид.
Тук главното е да поставим всичко на своето място за да стигнем до фигура 9.
След това поставяме вала с лагера на неговото място в лагерното гнездо фигура 10.
Фигура 10. Лагерно гнездо.
преди да пристъпим към сглобяване на електрическия трион, е необходимо да проверим за наличие на чужди метални частици. След това пристъпваме към поставянето на застопоряващия механизъм фигура4.
Възвратната пружина от фигура 5. И останалите механизми за управления. Не забравяйте да смажете триещите се детайли и зъбното колело с литиева грес от типа на Литол 24. На края събираме корпуса на инструмента.
Забележка : не допускайте грешка при сглобяването на вала да не забравите да поставите лагера под гайката на неговото си място. Със пружината може да възникне проблем, за това търсете нова пружина като носите за образец старата. На пазара има няколко модела такива прожини, които се различават по дебелина и вътрешен диаметър.
След тази процедура, ако всичко е нормално се радвайте на приятна и безпроблемна работа.